8 cărți care te vor ajuta să pornești un start-up și să îți conturezi ideile de afaceri

Dacă te-ai gândit vreodată că ideile tale pot prinde contur în mediul de afaceri sau poate ai jonglat cu instrumente de planificare pentru un start-up, cu siguranță ai simțit nevoia să găsești surse de inspirație, mentori, exemple de afaceri care au reușit să depasească stadiul de idee și au reusit să construiască nu numai o fundație sănătoasă, dar și stabilitate și o voce de luat în seamă. Îți prezentăm o serie de cărți ce pot fi considerate puncte de plecare sau îți pot consolida experiența pe care ai căpătat-o până acum și te pot ajuta să prinzi curaj pentru a găsi cuvintele potrivite pentru povestea ta, potrivit unui top realizat de Books Express.

1. The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses - Eric Ries

Această carte subliniază importanța testării continue a ideii de afaceri, în detrimentul susținerii unui plan riguros. Adaptarea la cerintele pieței este regula de urmat pentru a ramâne un candidat competitiv în cadrul pieței, iar sfaturile din carte sunt bazate pe cazuri reale, dar mai ales pe start-up-urile la care autorul a colaborat. Ideea centrală susținută de Ries spune că afacerile își pot scurta ciclul de dezvoltare a produsului sau serviciului adoptând o combinație de ipoteze experimentale și ‘validated learning’ pentru a evita riscul lansării unor proiecte care nu pot fi susținute pe termen lung.

2. The Innovator’s Dilemma - Clayton Christensen

Una dintre cărțile pe care Jeff Bezos le recomandă, este considerată una dintre cele mai influente alegeri cât privește lumea fondatorilor în continuă căutare a celor mai inovatoare solutii pentru afacerile lor. Supranumită cartea de business care a revoluționat mediul corporatist american, se bazează pe o idee radicală, aceea că toate companiile mari se pot prabusi din cauza perfecțiunii la care aspiră pe toate planurile, însă această dilemă poate fi solutionată foarte usor urmând doar câțiva pași.

3. Good to Great: Why Some Companies Make the Leap…and Others Don’t - Jim Collins

Jim Collins a dorit să răspundă la o intrebare foarte importantă, “Se poate ca o companie bună să devină o companie mare și dacă da, cum?”. După ce a analizat mai mult de 1.400 de companii, timp de mai bine de cinci ani, Collins și cercetătorii săi au reusit să surprindă modul în care companiile au ridicat statusul și imaginea percepută de clienți cu ajutorul unor variabile comune care pot fi manevrate indiferent de domeniu sau produs.

4.The Obstacle Is the Way - Ryan Holiday

Antreprenor și autor cunoscut pentru titlul The 4-Hour Workweek, Tim Ferriss, recomandă The Obstacle Is the Way, titlu apărut în anul 2014, ca un mix perfect de idei stoice și modele de lideri și antreprenori moderni ca soluție pentru rafinarea gândirii focalizată pe modul în care este percepută anduranța și acceptarea provocărilor dar și a greșelilor cu ajutorul perseverenței și increderii în sine. Infuzarea sinelui dar și a mecanismului organizațional nu a avut niciodată de suferit din cauza culturii și influențelor antice, iar acest titlu nu face excepție.

5. The Art of the Start: The Time-Tested, Battle-Hardened Guide for Anyone Starting Anything - Guy Kawasaki

În cazul în care aveți nevoie de inspirație și tehnici pentru a relansa o afacere, cartea lui Guy Kawasaki este alegerea potrivită, reușind să comprime informație relevantă din mediul de afaceri și cum schimbările dramatice din zona internetului au reușit să contureze un mediu complet diferit față de cel de acum câțiva ani. Începutul unei idei in mediul de afaceri a devenit o aventură creativă mult mai apropiată de arta decât de știință, iar aceasta carte subliniază această idee cu exemple relevante.

6. Getting Beyond Better: How Social Entrepreneurship Works - Roger Martin si Sally Osberg

Antreprenorii se străduiesc să transforme lumea intr-un loc mai bun, fie prin eliminarea schimbărilor climatice, a sărăciei sau a altor zone sensibile. Antreprenoriatul social a devenit o variantă de luat in calcul in multe zone în diverse stadii de dezvoltare datorită dorinței universale de a dori un mediu mai sustenabil și corect care se poate autosustine. Această carte te poate ajuta să descoperi modul în care antreprenori de succes au implementat idei cu caracter social în diferite medii reușind să transforme întregi sisteme folosind energia umană, dar nu numai, în folosul oamenilor.

7. Zero to One - Peter Thiel

Recomandat de John Sculley, fostul presedinte al Pepsi și ex-CEO al Apple și Eton Musk, CEO of SpaceX și Tesla acest titlu este considerat foarte important pentru antreprenorii din zona de tehnologie datorită ideilor prin care se poate valorifica dezvoltarea rapidă a acestui domeniu pentru a construi o afacere a viitorului. Fiecare proiect a avut un punct 0, care printr-un proces continuu de construcție va ajunge să aiba o structură unitară si deplină, iar zona aceasta incă permite spațiu de idei creative și outside the box.

8. The Simplicity Cycle: A Field Guide to Making Things Better Without Making Them Worse - Dan Ward

Experiența din domeniul aeronautic nu pare a avea legatură foarte mare cu serviciile de consiliere. În zona de product design și modele de business, însă autorul Dan Ward a reușit să se inspire din simplitatea și forța sistemelor de apărare la care a lucrat de-a lungul carierei sale militare pentru a livra o serie de instrumente și tehnici care ne pot ajuta să simplificam fiecare aspect al unui business plan încă de la inceput, dar și pe parcursul dezvoltării acestuia.

Sursa: wall-street.ro