”Inovații pe Mapamond”, chinezii au creat trenul autonom care merge pe linii de pe asfalt în loc de șine

Noul hibrid este denumit de către producător ”autobuzul inteligent”, însă este mai mult decât un autobuz. Acesta preia de la trenuri modularitatea, deoarece mai multe vagoane pot fi adăugate acestuia. Cu toate acestea, vehiculul se conduce ca un autobuz, deoarece circulă pe drumuri obișnuite.

Acest hibrid folosește o cale predeterminată pe asfalt și nu are nevoie nici de șofer, dar nici nu are nevoie de șine. Trenul este echipat cu senzori care îi permit să urmărească traseul predeterminat, desenat cu vopsea albă pe asfalt.

”E ca și cum ai avea o șină virtuală pentru autovehicul”, spune Feng Jianghua, inginer-șef la CRRC, compania care a realizat acest prototip.

Autobuzul are o lungime de 30 de metri și are posibilitatea de a transporta până la 300 de pasageri în spațiul interior. Firește, dacă avem de-a face cu o perioadă aglomerată, alte vagoane pot fi adăugate, urmând să se renunțe la ele când nu mai sunt necesare.

Autobuzul inteligent este promovat ca fiind mult mai ieftin decât sistemele de metrou sau de tramvaie, deoarece nu este nevoie de infrastructură pentru ca vehiculul să poată circula. Astfel, acesta poate deveni o soluție de bază pentru orașe mici și medii din China, unde este nevoie de transport în comun la scară largă, dar unde costurile pentru un metrou sau un tramvai ar fi mult prea scumpe.

Conform agenției de presă Xinhua, din China, un kilometru de infrastructură de metrou ar costa 102 milioane de dolari, în vreme ce un simplu autobuz cu trei vagoane costă două milioane de dolari. Prima astfel de linie va fi construită în Zhuzhou, urmând ca traseul de 6,5 kilometri lungime să fie funcțional începând cu 2018.

Sursa: playtech.ro